كوچك يا بزرگ كردن بخش :.اخبار
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل
حمایت ایران از شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام/ ۲۲ درصد دانشگاه های ایران بین دانشگاه های برتر جهان قرار گرفتند
قائم مقام امور بین الملل وزارت علوم با اشاره به حمایت ایران از دانشگاه های مجازی جهان اسلام گفت: ۲۲ درصد دانشگاه های ایران بین دانشگاه های برتر جهان قرار گرفتند.
به گزارش روابط عمومی، دکتر حسین سالار آملی در مجمع عمومی دانشگاه های جهان اسلام که صبح امروز با حضور برخی اعضای مجمع دانشگاه های جهان به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار شد، با اشاره به ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری تصریح کرد: از ۴۰ سال قبل، قبل از اینکه ما به اهمیت توسعه پایدار پی ببریم، علم و فناوری برای ما اهمیت داشت و در راس آن موضوع منابع انسانی قرار دارد که به اعتقاد ما منابع انسانی نقش کلیدی در توسعه پایدار ایجاد می کند.
وی با عنوان اینکه ما بر این باوریم که علم و فناوری نقش کلیدی در زندگی ما دارد، ادامه داد: سیاستگذاری در عرصه علم و فناوری برای ما بسیار حائز اهمیت است بنابراین باید در این عرصه آگاهی های ما افزایش یابد و ما بدون حمایت اعضای این مجمع نمی توانیم به این سطح برسیم. 
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اشاره به اشتغال به تحصیل حدود ۵ میلیون دانشجو در دانشگاه های ایران گفت: یک میلیون نفر از این دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.
وی به رتبه بندی لایدن اشاره کرد و افزود: بر اساس رتبه بندی لایدن در سال ۲۰۱۸، ۲۲ درصد دانشگاه های ایران بین دانشگاه های برتر جهان قرار گرفتند و در مقطع تحصیلات تکمیلی ۱۸ درصد دانشگاههای ایران جزو دانشگاه های برتر معرفی شدند و ۱.۹۵ درصد تمامی پژوهش های سطح جهان توسط ایران تولید می شود و یک درصد مقالات پراستناد مربوط به کشور ماست.
قائم مقام امور بین الملل وزارت علوم اظهار کرد: در عرصه علم و فناوری نیز هم اکنون پیگیر چندین ماهواره کوچک هستیم که برای پرتاب در مدار قرار دارند. در عرصه نانوفناوری نیز با هدف اقتصادی کردن آن فعالیت می کنیم.
وی ادامه داد: بیش از دو هزار شرکت دانش بنیان در حال فعالیت هستند و سیاست ما برای آینده اقتصادی کردن و تجاری سازی تحقیقات و پژوهش های و همچنین ایجاد پلی بین صنعت و دانشگاه است.
وی ادامه داد: استفاده از یادگیری مجازی و راه دور برای آموزش از دیگر سیاست هایی است که ما آن را پیگیری کرده و برای توسعه آن سرمایه گذاری می کنیم متاسفانه بسیاری از کشورهای اسلامی تنها یک درصد یا کمتر از یک درصد از تولید ناخالص ملی خود را به تحقیق و پژوهش اختصاص می دهند این در حالی است که کشورهای اروپایی تا ۴ درصد از تولید ناخالص ملی خود را به این امر اختصاص می دهند، ما باید بیشتر در این حوزه سرمایه گذاری کنیم اگر می خواهیم موفق تر باشیم.
وی بین المللی سازی دانشگاه ها و ارتقا همکاری با دانشگاه های کشورهای اسلامی را از دیگر اولویت های جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ما معتقدیم دانش و فناوری که در اختیار ایران است باید در اختیار تمام کشورهای اسلامی قرار گیرد و ما فناوری خود را به دیگر کشورها صادر کنیم. کشورهای اسلامی باید از ظرفیت های یکدیگر در حوزه فناوری و آموزش استفاده کنند و می توانند به ما کمک کنند و باید مطمئن باشیم می توانیم حمایت سایر کشورهای اسلامی را داشته باشیم. ما از دانشگاه مجازی بین کشورهای اسلامی حمایت می کنیم.
گفتنی است ، در این مجمع قرار است اساسنامه مجمع عمومی دانشگاه های جهان اسلامی بعدازظهر امروز با حضور اعضا تصویب شود.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر